Feeds:
Articole
Comentarii

Archive for 19 august 2011

Duzina de cuvinte

 Ascultînd Rapsodia Română a Maestrului Enescu , am plonjat în copilărie. Frumoase amintiri. Mi-am amintit de marmelada cu care ungeam feliile de pîine neagră, la micul dejun. Mi-am amintit că nu se găseau pe vremea ‘ceea, decît cîteva feluri de săpun : de faţă, cheia şi calupurile de săpun pentru rufe. Se spăla numai manual, că maşina de spălat… Mi-am amintit cum tînăr imberb fiind, frecventam saloanele de dans, dar pentru mine, seducătorul tango a rămas un mare secret necunoscut. Secret care nu s-a lipit de mine, nicidecum. Nici acum nu ştiu dansa prea bine, dar, supravieţuiesc cumva, cumva! 🙂

Dacă nu dansez bine, măcar ştiu să ascult 🙂

Am vizitat mai deunăzi, locul copilăriei mele, loc de care mi-este tare dor; locul unde era şi un parc frumos, cu aleile umbrite de nişte nuci falnici, copaci în care noi copiii, ne jucam leapşa. Da, da ,da, nu vă miraţi! Jucam “leapşa în copaci” că nucii aceia, aveau coroanele apropiate şi puteam trece dintr-un copac în altul!

Eh, ce dezamăgire mă aştepta. Am văzut cu adîncă tristeţe, un loc defrişat. Am aflat că pe aceste locuri, se vor construi alte viloaie ale noilor profitori ai nesfîrşitei tranziţii către un viitor necunoscut, viitor neanunţat de nici-un mesager.

Hm… Gata cu scrisul că mă cheamă la mas (na! că s-a terminat pasta din pix şi de-aici tre’ să scriu cu demodatul creion). Gata. PA!

P.S. Aaaa. Era să uit. La masă, avem calcan. Îmi recomandă cineva, nişte vin ?

Vine şi desertuuul 🙂

¤¤¤

Cei care vor să se prindă în această joacă, pot citi regulile AICI  si  AICI 

S-au mai jucat : Carmen redsky anaveronica scorpio72  Sara  D’AGATHA  valentina

Read Full Post »

Revin la Cortazar. După umila mea părere, cartea sa de căpătîi, este ŞOTRON, o carte complexă, densă, cu multe sensuri existenţiale, pe urmele cărţii lui Italo Calvino, “Dacă într-o noapte un călător”, dar cred că Julio Cortazar este un maestru al prozei scurte, proză definită a fi ceva între schiţă şi nuvelă, proză cochetînd definitoriu cu momentul, proză perfect reliefată, în scrierile lui Borges.

Cel mai recent volum semnat de Cortazar  pe care l-am citit, se numeşte “Idolul Cicladelor”, volum alcătuit din  39 de povestiri de diferite întinderi, de la o singură pagină pînă la cîteva zeci. (două dintre aceste povestiri se regăsesc şi în volumul Bestiar). Oricare dintre volumele semnate de Cortazar, se potriveşte perfect pentru o lectură de vacanţă, sau o lectură pe furate (în tren, în tramvai sau autobuz, în avion…). Iar celor care nu ştiu că mă refer la Julio Cortazar nu la Ernesto, le dedic o melodie 🙂

Read Full Post »

Astăzi se împlinesc 130 de ani de la naşterea marelui George Enescu 

Iar AICI aveţi programul festivalului Enescu din acest an.

###

Blogul zilei : http://incertitudini2008.blogspot.com/ 

http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/04/la-rascruce-de-veacuri.html

 

Read Full Post »